تبلیغات
گیم - با DirectX 12 مشکل XBOX ONE در زمینه رزولوشن برطرف خواهد شد
 
درباره وبلاگ




مدیر وبلاگ : علی ابراهیمی
نویسندگان
نظرسنجی
از مولتی کدوم بازی بیشتر خوشتون میاد؟









آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :




گیم
صفحه نخست             تماس با مدیر           پست الکترونیک               RSS                  ATOM

آقای Brad Wardell مدیرکل و بنیان گذار شرکت Stardock اعلام کرد با استفاده از DirectX 12 بسیاری از مشکلات کنسول XBOX ONE نظیر رزولوشن برطرف خواهد شد .

آقای Wardell با ارسال توئیتی در مورد تاثیر DirectX 12 بر سخت افزار XBOX ONE گفت :

" اگر به معماری کنسول XBOX ONE نگاهی بکنیم متوجه می شویم از هشت هسته اصلی CPU تنها یک هسته در اختیار DirectX 11 است اما با استفاده از DirectX 12 تمامی هشت هسته می تواند از توانایی های DirectX استفاده کند "

بعد از انتشار این توئیت ، یکی از کاربران توئیتر در پاسخ به آقای Wardell گفت در حال حاضر نیز تمامی هسته های CPU کنسول XBOX ONE همین کار را انجام میدهند اما آقای Wardell در جواب گفت :

" متاسفانه شما در این مورد سخت در اشتباه هستید ، مشکل XBOX ONE در زمینه OverHead و بخش های اضافی سخت افزاری نیست بلکه در حال حاضر توسط DirectX11 نمیتوان بصورت منظم از تمامی 8 هسته CPU بطور همزمان استفاده کرد . من فکر میکنم با استفاده از توانایی های DirectX12 بتوان این مشکل و کمبود را حل کرد و رزولوشن بالاتر و کیفیت بهتری را از طریق این کنسول بنمایش گذاشت "

در همین رابطه هفته گذشته برخی از توسعه دهندگان اعلام کردند با استفاده از توانایی های DirectX 12 میتوان 50% تا 100% استفاده بهینه تری را از GPU کنسول XBOX ONE انجام داد .

نظر شما در مورد این خبر چیست ؟ از دید شما با DirectX 12 توسعه دهندگان میتوانند تمامی مشکلات و ناهناهنگی های سخت افزار کنسول XBOX ONE را پشت سربگذارند ؟

خارج از خبر :

OverHead چیست ؟  معمولا در سخت افزار کنسول ها و یا دیگر مجموعه های سخت افزاری به طور کامل از پتانسیل و توانایی های آن استفاده نمی شود .

در زمینه عدم استفاده از تمامی پتانسیل سخت افزاری کنسول ها معمولا دو حالت وجود دارد . در حالت اول توسعه دهندگان از تمامی پتانسیل کنسول استفاده نمی کنند اما بخش های خالی مانده و استفاده نشده خود باعث کم شدن بازده نهایی و استفاده از قدرت نهایی دستگاه نمی شوند .

به طور مثال ممکن است توسعه دهنده به هر دلیلی نتواند از تمامی هشت هسته کنسول XBOX ONE در زمینه پردازش بازی استفاده کند اما هسته هایی که در این زمینه پردازش مورد استفاده قرار نمی گیرند خود باعث کم شدن قدرت نهایی دستگاه نمی شوند و درواقع حجمی از این قدرت نهایی را به خود اختصاص نمی دهند . اما حالت دوم این است که توسعه دهنده با وجود اینکه نمی تواند از تمامی هشت هسته به صورت همزمان استفاده کند و برخی از هسته ها عملا نقشی در پردازش ایفا نمی کنند با این وجود هسته های خنثی بخشی از قدرت دستگاه را نیز به خود اختصاص میدهد .

در این صورت دستگاه با مشکل OverHead مواجه شده است و این مشکل معمولا از طریق برنامه نویسی نادرست بوجود می آید و نتیجه آن این است بخش هایی که عملا در مراحل اصلی پردازش نقشی ندارد خود بخشی از قدرت دستگاه را به خود اختصاص میدهند و این موضوع باعث می شود سازنده نتواند از تمامی قدرت دستگاه استفاده کند .

اگر هنوز متوجه معنای OverHead نشدید به این مثال توجه کنید :

تصور کنید کنسول XBOX ONE از 8 هسته مرکزی CPU تشکیل شده است . ما کنسول XBOX ONE را به یک ساختمان مسکونی و هشت هسته را به هشت واحد و توسعه دهنده را نیز به مالک این ساختمان تشبیه می کنیم .

در حالت عادی مالک ساختمان از تمامی پتانسیل این 8 واحد برای درآمدزایی استفاده می کند و آنها را به مردم اجاره میدهد تا هر ماه پولی را دریافت کند . اما وقتی یک یا دو واحد این ساختمان بدون ساکن و مستاجر باشد عملا نه تنها هیچ استفاده ای برای مالک ندارد بلکه مالک باید هزینه و مالیات خالی بودن این دو واحد را نیز پرداخت کند . به این مشکل و اضافه بودن هزینه زا OverHead گفته می شود .





نوع مطلب : اخبار داغ گیم، 
برچسب ها : XBOX ONE، XBOX،
لینک های مرتبط :


یکشنبه 15 مرداد 1396 08:39 ب.ظ
You're so cool! I do not suppose I've truly read a single
thing like this before. So good to find another person with a few unique thoughts on this subject.

Really.. thank you for starting this up. This web site is something that's needed on the internet, someone with some originality!
شنبه 14 مرداد 1396 07:40 ق.ظ
Yes! Finally someone writes about How can you heal an Achilles tendonitis
fast?.
جمعه 29 اردیبهشت 1396 08:33 ق.ظ
Wonderful blog! Do you have any recommendations
for aspiring writers? I'm hoping to start my own website soon but I'm
a little lost on everything. Would you advise
starting with a free platform like Wordpress or go for
a paid option? There are so many choices out there that
I'm completely confused .. Any suggestions? Cheers!
چهارشنبه 23 فروردین 1396 01:49 ب.ظ
Link exchange is nothing else but it is simply
placing the other person's blog link on your page at proper place and
other person will also do same in support of you.
سه شنبه 22 فروردین 1396 08:21 ق.ظ
Very nice post. I just stumbled upon your blog and wished
to say that I have truly enjoyed browsing your blog posts.
In any case I'll be subscribing to your rss feed and I hope you write again soon!
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر


 
   
   
تحلیل آمار سایت و وبلاگ